جدیدترین و بروزترین انگشترهای مردانه و زنانه

  • ۰
  • ۰

در این قسمت از Fernweh ، ما قصد داریم فرهنگ بلغاری را کشف کنیم. همانطور که در یک مکان جغرافیایی کاملاً نزدیک به بلغارستان زندگی کرده ام و هم اکنون نیز در آن زندگی می کنم ، می توانم موارد بسیاری را که به اندازه کافی خوش شانس بودم و سنت های بالکان را تجربه کردم ، حساب کنم. در این منطقه ، داستانهای عامیانه همچنان توسط بزرگان برای نسلهای بعدی در شامهای شلوغ خانوادگی نقل می شود ، گویی که در گذشته نه چندان دور اتفاق افتاده است - یا تصور می شود که اتفاق افتاده باشد ، و لباسهای سنتی نه به دلیل تعلق آنها تاریخ اما به این دلیل که آنها بخشی از زندگی روزمره هستند.

این سنت ها چنان در زمان حال ادغام شده اند که وقتی من برای حضور در جشنواره رقص های مردمی جوانان بالکان از مقدونیه دیدن می کردم - بله ، این چیزی است که در اینجا وجود دارد - رقاصانی مانند من لباس های سنتی می پوشیدند زیرا بخشی از برنامه مورد نیاز بود ، اما بیشتر آنها جای تعجب است که برخی از مخاطبان لباس سنتی دیگری نیز به تن کرده اند.

سه ماهه آخر کلاس علوم انسانی من (اگر از خود تعجب می کنید فرهنگ بخوانید) ، وقتی یکی از دوستانم از بالکان گزارشی در مورد اهمیت پیراهن سنتی که از خانواده به نسل دیگر در خانواده اش منتقل شده است ، ارائه داد ، من دوباره پر شدم تحسین آنچه در مورد ورود این مجموعه بسیار متفاوت است این است که فرهنگی که در مورد آن بحث خواهم کرد مانند کهربا در طراحی های مدرن حفظ نشده است ، اما هر روز به نفس خود ادامه می دهد.

لباس سنتی
بسیاری از تمدن ها آثار خود را در فرهنگ بلغارستان در طول تاریخ برجای گذاشتند ، از جمله یونانیان باستان ، رومی ها ، اسلاوها و ترک ها ، اما محدود به آنها. این تعاملات منجر به تولید لباس های مختلف قومی شد که از مرزهای بلغارستان پخش می شود. بعید نیست که طیف متنوعی از لباس های قومی با عناصر مشترک زیادی را مشاهده کنید. این همچنین بیانگر این است که سرزمین بلغارستان میزبان بسیاری از جوامع مختلف است. لباس های سنتی ، narodna nosia / nosija ، بنابراین بیانگر هویت این جوامع است.

 

لباسهای سنتی تا اوایل قرن بیستم توسط زنان بلغاری در روستاها ساخته می شد. یادگیری گلدوزی یک مهارت اساسی بود ، زیرا از نقوش لباس برای شناسایی منطقه و روستا استفاده می شد. نقوش به شدت تحت تأثیر باورهای بت پرستانه مانند بدشانسی اشکال متقارن قرار گرفتند. بنابراین ، بیشتر لباس ها شامل برداشتن عمدی نمادها و برش روی پارچه بود. هر لباس با طراحی خاص خود یک پیام یا یک آرزوی دلپذیر از گلدوزی لباس را به صاحب یا یک تماشاچی منتقل می کند.

لباس های زنانه از لباس و پیش بند تشکیل شده بود. تعداد پیش بندهای لباس زنانه نشانگر منطقه سازنده بود. همچنین لباس و لوازم جانبی مختلف با توجه به خانواده و روستا طراحی شد. علاوه بر این ، در بالای لباس ، زنان کت پشمی به نام سایا می پوشیدند. بیشتر مشخصات گلدوزی با دیدن این قسمت از لباس قابل درک بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لباس های مردانه شامل شلوار ، پیراهن و جلیقه بود. تفاوت لباس های مردانه به رنگ کت بالایی بود. از آنجا که لباس های مردانه بسیار ساده تر از لباس های زنانه بود ، سایه های لباس بین سیاه و سفید متفاوت بود .خرید بدلیجات ترنج استور

  • ۰۰/۰۱/۰۶
  • mohsen sharifi

نظرات (۱)

سایت خیلی خوبی دارید 

امیدوارم موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی